Bedobja a törölközőt a leginnovatívabb okostelefongyártó

Bocsánatot kellene kérnem a kattintásvadász címért, de az igazság az, hogy – a jelenlegi piacot elnézve – valóban a leginnovatívabb okostelefon gyártónak tartom az LG-t. A Gabespiration elismerő nyilatkozata azonban nem tudja befolyásolni az LG elnökségének április 05-i döntését, amelynek értelmében a koreaiak felszámolják a mobilüzletágukat.

Innováció felsőfokon

Azt azonban ne felejtsük el, hogy az LG innovációs erejének köszönhetjük a Wing-et, amiben tényleg megvolt a bátorság ahhoz, hogy egy picit újragondolja az okostelefon koncepciót (és elvonatkoztasson a fold koncepciótól). Az innováció kapcsán érdemes még megemlíteni V-szériában található Quad DAC-ot, ami szinte az egyetlen tisztességes zenehallgatási opciót kínálta a mobiljukat használó audiofileknek. Emellett azt is érdemes még megjegyezni, hogy az LG volt az első gyártó, aki ultraszéles kamerával szerelte fel a telefonját (LG G5) – és ez egy olyan trendet teremtett, ami végül az Apple-t is magával rántotta.

Pontosan ezek miatt komoly veszteségként tartom számon, hogy a koreai gyártó felszámolja a mobilüzletágát, arról nem is beszélve, hogy

az LG piaci részesedésből ismét az invazív kínai márkák húznak majd hasznot.

Tavaly 23 millió LG okostelefon talált gazdára, és ezzel összesen 2%-os piaci részesedést tudhattak magukénak a koreaiak. Bár ez a szám nem tűnik nagynak, de érdemes egy pillantást vetni az alábbi táblázatra.

A 10 legnagyobb gyártóból 7 kínai, 2 koreai és 1 amerikai. Az LG visszavonulása leginkább a koreai, valamint az amerikai piacon biztosít majd terjeszkedési lehetőséget a rivális gyártóknak, és mind a két régió komoly növekedési potenciált tartogat a kínai gyártók számára.

A Sony lesz a következő?

Itt tartom még érdemesnek megemlíteni, hogy a Sony sokkal nagyobb problémákkal küszködik az okostelefon piacon, mint az LG, így számomra kérdéses, hogy ezt a visszavonulót látva a japán márka meddig pumpálja még a pénzt ebbe a számára igen veszteséges üzletágba. Annak ellenére, hogy a Sony nem mutatott akkora innovációs hajlandóságot, mint az LG, az Xperia 1 II-vel mégis egy ütőképes flagshipet tettek le az asztalra. Arról nem is beszélve, hogy a – nagyon vastag árcédulával rendelkező – Xperia Pro-t MKBHD az egyetlen igazi Pro telefonnak nevezte.

A kínai márkákkal természetesen nincs bajom, hiszen számtalan alkalommal bebizonyították már, hogy remek telefonokat tudnak készíteni (titkon OnePlus rajongó vagyok). Azonban a Top 10-es kínaiak együttesen már így is a torta felét birtokolják és minden további hódításuk az okostelefonpiac diverzitását csökkenti.